Mallikuvaus studiolla

Järjestimme maaliskuussa studion syventävän kurssin eli mallikuvauksen. Päivä oli erittäin antoisa: sekä mallit että kuvaajat olivat tyytyväisiä.

 

Pikkujoulut Sivistyksellä

YOK vietti pikkujouluja 15.12. Domus Gaudiumin kattosauna Sivistyksellä. Samalla pidettiin myös vaalikokous, jossa valittiin uudet hallituksen jäsenet:

hallitus

Ylhäällä: Maija ja Irina

Alempana: Valpuri, Jani, Daniel ja Inka

Kuvasta puuttuu: Feng (seitsemäs hallituksen jäsen)

*

pikkujoulu_irina_sauna

Irina – puheenjohtaja vm. 2014 & 2016-2017

*

pekka

Pekka – puheenjohtaja emeritus

*

ina

Ina & Juho – entisiä hallituksen jäseniä

*

pojat

pojat

*

saunaposse

saunaposse

Teksti: Irina

Kuvat: Irina, Ina, Veli-Veikko

Yllättävä kuvauskeikka

Ystäväni ilmoitti minulle eilen aikeistaan osallistua Black Milk -vaatemerkin kilpailuun, jonka tarkoituksena oli julkaista kuva itsestään tietyn malliston vaatteissa facebookissa tai instagramissa. Kilpailuaika päättyy huomenna, joten kuvaukset piti järjestää tänään sen kummemmin suunnittelematta tai ajattelematta. Onneksi malli saapui luokseni ja räpsin muutaman kuvan pienkerrostalopihallamme.

Mun suosikit…

anastasiablackmilk

dsc_0078-2

…ja hänen:

dsc_0017_3

Plus yksi rennompi kuva…

dsc_0085

…ja yksi kukkapensaiden kera :)

dsc_0068_2

Syysterveisin, Irina (ja Anastasia-malli)

 

 

Tulostustalkoot

Editoimme ja tulostelimme eilen Valtsikan promootiossa ottamiamme potrettikuvia. Talkoolaiset Joonas ja Daniel nauttivat eväistä alla olevassa kuvassa…

DSC_0278

Eetu ja Jani hassuttelivat pitkän illan päätteeksi…

DSC_0299

Lopuksi Jani tulosteli vielä omia käyntikorttejaan…

DSC_0303

YOK:llahan voi tulostaa värikuvia A2-kokoon asti.

Tulostuksen hinta on 1 tarra per A4 (eli 2 x A5 = 1 tarra, 1 x A3 = 2 tarraa). Tarroja voi ostaa maanantaisin päivystyksistä – 1 tarra maksaa 50 senttiä.

Mattapaperitulostuksesta peritään ylimääräinen 6 tarran kertamaksu suuremman musteenkulutuksen johdosta.

Teksti ja kuvat: Irina

Hallitus 2016 esittäytyy (viimein)

Uusi vuosi, uudet tuulet. Uudet tuulet ovatkin ehtineet jo puhaltaa puolisen vuotta YOK:n päätöksentekoelimessä. Vetovastuu on siirtynyt entistä suppeamalle ydinjoukolle 2015 vaalikokouksen valinnan mukaisesti. Uusista hallituslaisista oli yllättävän haastavaa kerätä kuvamateriaalia, vaikka valokuvausjärjestö olemmekin (tai ehkä siitä syystä?). Alta löydät nyt sitten lopulta kuvankeruuprojektimme hedelmät yhdessä lyhykäisten esittelytekstien kanssa.

 

IrinaIrina Sytcheva, puheenjohtaja

YOK:n puheenjohtajana pääsee muun muassa maistelemaan viinejä ja poseeraamaan roomalaistyylisessä miljöössä. Aika hehkeetä!

 

Eetu004

Eetu Lampsijärvi, studio- ja laitevastaava

Eetu on kiireinen mies, joka kuitenkin hoitaa hommanssa sovitusti!

 

Daniel

Daniel Rowland, varapuheenjohtaja

Kuvassa Daniel tasapainottelee YOK:n ja lopputyönsä (Dientamoeba fragilis, a disease of the family — the effect of infected contacts on treatment results) kanssa.

 

JaniWelcomeFairTachiSelfie

Jani Kaipainen, NEW YOK 2016 -lehden päätoimittaja

Omin sanoin: “A skillful student looking for new opportunities”.

 

Joonas

Joonas Viuho, pimiövastaava 1/2

Puhtia ja tahtoa Joonaksella riittää vaikka mihin, mutta valitettasti YOK menettää tämän visiönäärin syksyllä kansainvälistymisjakson ajaksi.

 

Inka003

Inka Lähteenaro, pimiövastaava 2/2

Inkaa ei ole paljoo missään näkynyt paitsi varmaan pimiöllä, mutta siellähän on pimeää, joten ei oikeastaan sielläkään ;)

 

 

Teksti: Irina ja Daniel

Kuvat: Irina, Daniel, Joonas & anonymous.

 

Vaalikokous ma 14.12. klo 17:30

Kutsu Ylioppilaskamerat ry:n sääntömääräiseen vaalikokoukseen, joka pidetään 14.12.2015 kello 17:30 Ylioppilaskameroiden toimistolla osoitteessa Hietaniemenkatu 14A, Helsinki. Kokouksessa käsitellään alla mainitut  sääntömääräiset asiat. Kokouksen esityslista on liitteenä. Kokous on avoin kaikille jäsenille.

*kokouksen avaus
*valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja tarvittaessa kaksi ääntenlaskijaa
*todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
*hyväksytään kokouksen esityslista
*valitaan hallituksen puheenjohtaja ja muut jäsenet seuraavalle kalenterivuodelle
*valitaan yhdistyksen virkailijat ja muut toimihenkilöt seuraavalle kalenterivuodelle
*valitaan yksi tai kaksi toiminnantarkastajaa ja heille varatoiminnantarkastajat seuraavalle toimintakaudelle
*käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat

Kokoustarjoilujen mitoittamiseksi ilmoittautuminen on suotavaa.

T. Ylioppilaskamerat ry:n nykyinen hallitus

Ylioppilaskamerat ry
Vaalikokous
Esityslista

Kokousaika:     14.12.2015 kello 17:30
Kokouspaikka:   Domus Academica
Ylioppilaskamerat ry:n toimisto,
Hietaniemenkatu 14A, 2. kellarikerros
Helsinki

1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen järjestäytyminen
3. Laillisuus ja päätösvaltaisuus
4. Työjärjestyksen hyväksyminen
5. Ilmoitusasiat
6. Hallituksen puheenjohtajan ja muiden jäsenten valinta kalenterivuodelle 2016
7. Toimihenkilöiden valinta kalenterivuodelle 2016
8. Yhden tai kahden toiminnantarkastajan ja heidän henkilökohtaisten
varatoiminnantarkastajien valinta kalenterivuodelle 2016
9. Muut esille tulevat asiat
10. Kokouksen päättäminen

Tervetuloa mukaan!

Kutsu vuosikokoukseen

Kutsu Ylioppilaskamerat ry:n sääntömääräiseen vuosikokoukseen 23.2.2015 klo 17:30 Ylioppilaskameroiden toimistolla (Hietaniemenkatu 14 A, Helsinki).

Kokouksessa käsitellään seuraavat sääntömääräiset asiat:
* kokouksen avaus
* valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja tarvittaessa kaksi ääntenlaskijaa
* todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
* hyväksytään kokouksen esityslista
* esitetään tilinpäätös, vuosikertomus ja toiminnantarkastajan lausunto
* päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille vastuuvelvollisille
* vahvistetaan toimintasuunnitelma, tulo- ja menoarvio sekä jäsenmaksun suuruus
* käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat

15.2.2015
Hallitus

Kokouksen esityslista:
Ylioppilaskamerat ry, vuosikokous
Kokousaika: 23.2.2015 kello 17:30
Kokouspaikka: Ylioppilaskamerat ry:n toimisto, Hietaniemenkatu 14 A, Helsinki

1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen järjestäytyminen
3. Laillisuus ja päätösvaltaisuus
4. Työjärjestyksen hyväksyminen
5. Ilmoitusasiat
6. Tilinpäätöksen, vuosikertomuksen ja toiminnantarkastajan lausunnon esittely
7. Tilinpäätöksen vahvistaminen ja vastuuvapauden myöntäminen hallitukselle
8. Toimintasuunnitelma vuodelle 2015
9. Talousarvio vuodelle 2015
10. Jäsenmaksun suuruus vuonna 2015
11. Sääntömuutos jäsenmaksun suuruudesta kesken vuoden liittyville
12. Muut esille tulevat asiat
13. Kokouksen päättäminen

Pyydän ilmoittamaan kokoukseen osallistumisesta viimeistään edellisenä päivänä eli 22.2. sähköpostitse (info@ylioppilaskamerat.fi).

T. Venla Kontiokari, puheenjohtaja

Overall patch competition

Dear members of the YOK!

We in the board have pondered for a while to make our own student overalls patch, and in order for this to succeed we’ll need you, so we have initiated an open design competition for our members!

The patch should represent Ylioppilaskamerat and its community. The patch should also have some room for our logo.

=Instructions for submitting your entry=

You can submit your entry either via email, by visiting our office at reservation times or putting your entry into our mailbox (either bring it yourself or send by mail).

If you want to submit your entry via email:

Please have “Patch competition / Your name” as your subject line, accompanied with a PDF file or a good-quality picture of your design as an attachment.

If you want to submit your entry by visiting our office:

Please place your entry within an envelope or fold it by the middle and write “Patch competition / Your name” on it. You can then return your entry during our reservation times (Mondays at 7.00 -7.30 p.m.)

If you want to submit your entry via our mailbox:

Either drop your entry into our mailbox located near the darkroom or mail it to the following address:

Hietanimenkatu 14A, 00100 Helsinki

Please include your name on the back of your entry or on a separate sheet of paper.

The deadline for entries is on March 31st  (March 30th for the office) after which the judges will pick the winner. The winning entry is published on April 27th.

=What the winner gets?=

The best entry is rewarded with a 30 euro gift card for our organisation and it can be used for activities within the YOK (paying courses, equipment rent, darkroom stickers, studio time etc.) and a overall patch based on the design!

If you have questions regarding the competition please contact via email:

info@ylioppilaskamerat.fi

Good luck with the competition!

With the best regards

Jani Kaipainen

Event  coordinator